Kreativci

za kreativce do 18. godine starosti

Oblikuj pakiranje/ambalažu

Na natječaj su nam pristigla 43 rada. Dizajnerica Sanja Rocco pregledala je sve radove i priznala da nije bilo lako odabrati! Uz puno razmišljanja, uzevši pri ocjenjivanju u obzir ne samo likovno rješenje ambalaže nego i kreativnost u osmišljavanju imena proizvoda i informaciju koja se odašilje oblikovanjem, odlučila je da nagradimo slijedeće autore:

U kategoriji osnovnoškolskog uzrasta (1 – 4. razred), nagrada se dodjeljuje Ani Bašić (3. razred), iz Neviđana na otoku Pašmanu (OŠ Vladimir Nazor), za rad Morski keksi školjkice – obrazloženje: Autorica nije osmislila samo ambalažu, već i sam proizvod – keksi su oblikovani kao školjke. Kako bi keksi bili vidljivi, ona ih je stavila u prozirnu ambalažu s dizajniranom etiketom na kojoj prevladavaju tonovi morske plave boje.

U kategoriji osnovnoškolskog uzrasta (5. – 8 razred), nagrada se dodjeljuje učenici Noriko Mikšić (11 god.) iz Siska (OŠ Braća Ribar), za rad Raj & Pakao (šampanjac za djecu) – obrazloženje: Intrigantan naziv pića nadopunjuju originalne ilustracije likova (anđela i vraga) na ambalaži, koji simboliziraju jabuku i crno grožđe. Također, autorica je vodila računa o kompoziciji i simetriji pojedinih elemenata.

U kategoriji srednjoškolskog uzrasta, dodjeljuju se dvije jednakovrijedne nagrade:

Marti Busiji, 18 god., iz Ludbrega (učenica 4. razreda Srednje strukovne škole u Varaždinu), za rad Chocolate strip – obrazloženje: Ambalaža za čokoladice je originalni koncept – čokoladne trake s perforacijama, koji je autorica konstruirala i napravila prototip kao i vizualno oblikovala za tri različite vrste čokoladica. Najoriginalnija je ona u pakiranju od recikliranog papira koja razvija ekološku svijest kod djece i mladih.

Tini Kelava i Nikolini Polančec iz Zagreba (učenici 3. razreda Gornjogradske gimnazije), za rad Mmmemories – obrazloženje: Ambalaža je originalna već izborom boja (igra kontrastima, tamna podloga i bijela slova) i rukom pisane tipografije (tekstualni dio), a autori su osmislili duhovite nazive, kako bombonjere, tako i raznih okusa čokoladnih bombona s alkoholnim punjenjem. Jedina zamjerka je što je čitav tekst isključivo na engleskom jeziku.

Hvala svima na sudjelovanju! U nastavku objavljujemo sve prijavljene radove:

Karlo Krušelj, 17 godina, Rasinja, naziv proizvoda: crna čokolada “Cocoa” – opis autora: Pakiranje čokolade je izvedeno kutijom u obliku stiliziranog ploda kakaovca, a etiketa i deklaracija u obliku listova kakaovca.

Marta Busija, učenica 4. razreda Srednje strukovne škole u Varaždinu, smjer grafički dizajn – ima 18 godina i živi u Ludbregu. Obrazloženje autorice: “Za natječaj sam osmislila pakiranje za čokolade, točnije čokoladice. Kako su moja ciljana skupina djeca, odlučila sam se za pakiranje u obliku čokoladnih traka (chocolate strip). Nudim Vam tri različita pakiranja čokoladnih traka. Jedna čokoladna traka namijenjena je mliječnim čokoladicama, omotanim recikliranim papirom koje razvijaju ekološku svijest kod kupca. Druge dvije čokoladne trake namijenjene su za čokolade s voćnim punjenjem (s novim, neobičnim okusima; pasji trn, boravnica, aronija, kakao…), u dva različita dizajna. Svaka kockica čokolade je teška 4 g i zasebno je pakirana, a pakiranje vrlo praktično za upotrebu (kidanjem perforacije između pojedinih pakiranja dolazi se do malog slatkog zalogaja). U jednoj čokoladnoj traci nalazi se 9 čokoladica.

Hana Urukalović, 13 godina, Zagreb:

Hana Hirnig, 17 godina, Rijeka:

Dominik Višnjić, 17 godina, Varaždin, naselje Zbelava – opis autora: Rad “Keksograd” predstavlja ambalažu za “čoko kekse” u obliku kuća i raznih ustanova. Cilj ambalaže je da privuće djecu koja bi sakupljala ove kutijice i tako sagradila svoj grad, a usput mogu jesti i “gluten-free mini cookies”.

Osnovna škola Matka Laginje, Zagreb, mentor: Zoran Kakša, prof. likovne kulture:

Osnovna škola Silvija Strahimira Kranjčevića, Zagreb, mentorica Maja Osman, učiteljica razredne nastave u produženom boravku – učenici u dobi od 7 i 8 godina:

Graditeljska škola Čakovec, mentor: Andrija Večenaj, mag. art. industrijski dizajn

Tena Ujvari, 18 godina, Varaždin: ambalaža za sljezove kolačiće – opis autorice: Pakiranje sam nazvala Foamy Marshmallows (pjenasti sljezovi kolačići ) i time sam htjela postići da logo izgleda što zanimljivije. U njega sam stavila i dugine boje koje se nalaze i na samim kolačićima.Pošto se takvi kolačići u većini slučajeva nalaze u običnim vrećicama, moje pakiranje je kartonskog oblika sa stranicama koje sam sama dizajnirala.

Onovna škola „Vladimir Nazor“ Neviđane, otok Pašman – Likovna skupina „Mašta radi svašta“ (8 – 10 godina); Voditeljica skupine: učiteljica Ivana Medić

Gornjogradska gimnazija, Zagreb, mentorica prof Marina Bokulić:

Učenici Osnovne škole Braća Ribar iz Siska, mentorica Jasminka Vidović Buinac, učenici u dobi od 10 – 14 godina:

 


Natječaj za djecu i mlade uz izložbu grafičke dizajnerice Morane Radanović u Galeriji ULUPUH.

LinoLada Nougat

Morana Radanović (1956. – 2014.) radila je uglavnom dizajn ambalaže (pakiranja), ali i druge poslove iz područja promidžbe i dizajna. Brojni popularni i poznati proizvodi koje svakodnevno zatičemo na policama trgovina opremljeni su ambalažom u Moraninom dizajnu (Dukat, Kraš, Pliva, Coca Cola, Cappy, Rama, Cedevita, LinoLada…). Na izložbi će se predstaviti neki od njenih najpoznatijih radova. Sami ste svakodnevno okruženi različitim proizvodima koji su upakirani na različite načine. Jeste li razmišljali o pakiranju, čemu ono služi i koliko je važno?

Proizvod se pakira prvenstveno radi fizičke zaštite od udaraca, štetnih vanjskih utjecaja, te da bi na prikladan način obuhvaćao sadržaj. Nije naime isto osmisliti pakiranje za tekućinu poput mlijeka ili neki praškasti sadržaj poput šećera. No to nisu svi zadaci koje pakiranje treba zadovoljiti. Jednako je važno da pakiranje prenese informacije o sadržaju (svojstva, sastav, mjesto proizvodnje, način upotrebe, rok trajanja, proizvođač itd), kao i da privuče našu pažnju pri kupnji (što je područje marketinške komunikacije i dizajna).

Morana je svoj pristup oblikovanju ambalaže jednom prigodom ovako opisala:

U kasnim 1980-im počela sam raditi u dizajnerskom studiju u Samoboru, kraj Zagreba. Moj prvi zadatak bio je božićno pakovanje za praline. Bilo je sred’ ljeta i upravo sam došla s ferija. Ostatak svijeta bio je još osunčan i topli, dok sam ja bila okružena s lepršavim snježnim pahuljicama, sobovima i zvončićima. Život u paralelnom svijetu, možda je razlog zašto, poslije svih tih godina, još uvijek volim oblikovanje. Prvi korak u mom ambalažnom zadatku je znati ciljnu skupinu. Pri pokušaju oblikovanja njihovog svijeta korisno mi je saznati, razumjeti i zavoljeti njihove običaje, vrijednosti, motive i ukus.

Morana je radila i za velike naručitelje poput Coca Cole. Upravo je za tu tvrtku kreirala  staklenu bocu za Cappy sok s kojom je 2000. osvojila prestižnu međunarodnu nagradu za ambalažu – World Packaging Award.  Likovna kritičarka Branka Hlevnjak ovako ju je opisala povodom ove izložbe: Postavljanje etikete sasvim nisko u donjem dijelu bočice, pridonosi dojmu vitke boce. Time je ostavljeno dovoljno prostora za „vrat“ boce na kojem je izliven dekorativni  reljef u staklu, te djeluje poput fine prozračne ogrlice.

This slideshow requires JavaScript.

Vaš zadatak:

Promotrite primjere pakiranja kojima ste svakodnevno okruženi.  Uzmite olovku i papir i skicirajte ideje za pakiranje, za jedan od ovih proizvoda po vašem izboru: čokoladu, kekse ili voćni sok u tetrapak ambalaži. Možete osmisliti i novo ime za svoj proizvod. Zatim izradite model/maketu pakiranja koje ste skicirali, služeći se kartonom, škarama (pazite prste), ljepilom i flomasterima ili drugim kreativnim tehnikama. Fotografirajte maketu iz više uglova te fotografije pošaljite na našu e-mail adresu  kreativci3@gmail.com najkasnije do 3.11. 2017. U mejlu navedite ime i prezime; koliko godina imate i gdje živite. Vaše ćemo radove objaviti na ovoj stranici u zasebnoj online galeriji a autora ili autoricu najzanimljivijeg rada nagraditi ćemo jednom od knjiga o dizajnu iz naše biblioteke.

Budite, kao i Morana, maštoviti, podarite proizvodu pakiranje koje će na najbolji način izraziti ono što za vas predstavlja, ili ono što o njemu želite poručiti drugima. Željno očekujemo Vaše radove!

Poziv se odnosi na male i mlade kreativce do 18. godine starosti!

Izložbu Moraninih radova  u zagrebačkoj Galeriji ULUPUH u Tkalčićevoj 14 moći ćete pogledati od  4. do 13. studenog 2017., od 10 do 20 sati radnim danom, subotom od 10 do 13 sati. Svi ste dobrodošli!  Ulaz je slobodan.

Ovaj je natječaj osmislila i priredila Sanja Rocco, dizajnerica.

Program Natječaja za male i mlade kreativce u 2017. godini podržava Grad Zagreb, Gradski ured za obrazovanje, kulturu i sport.

Oglasi

Što ti misliš o ovome?

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

Information

This entry was posted on 7. listopada 2017 by .
%d bloggers like this: